perjantai 28. elokuuta 2009

Hyvää asiakaspalvelua Allerilta

Vaikka en ole kyyninen enkä pessimismiin taipuvainen, niin näyttää siltä, että ennakko-oletukseni erilaisista palveluista on negatiivinen. Siksi kai sitten aina yllättyy niin iloisesti, kun saa hyvää palvelua.

Minulle tuli vähän aikaa Fit-lehti. Tilasin sen kuntosalini kautta saadun näytenumeron perusteella. Hyvä tapa markkinoida uutta lehteä, muuten. Uskon, että monet salin jäsenet tilasivat ainakin sen näytenumeron.

Lehti on ihan hyvä, tavalliselle kuntoilijalle tarkoitettu ja asiantuntevan tuntuinen. Minua tosin häiritsi vähän juttujen naistenlehtimäinen tyyli, ja koska olen lukenut kuntoiluteemasta jonkin verran muista lehdistä ja kirjoista, en halunnut jatkaa tilausta. Täytyy myös ajatella pankkitiliä. Jos tilaisin tai ostaisin kaikki kivat lehdet, niihin menisi pitkä penni.

En tietenkään muistanut, milloin tilausjaksoni loppuisi ja uusi alkaisi. (Nykyäänhän lähes kaikki lehdet tarjotaan kestotilauksina.) Saadessani laskun, jossa kiitettiin uuden tilausjakson aloittamisesta, ehdin jo harmitella, että jos nyt lopetan tilauksen, täytyy taas maksaa yhdestä-kahdesta uuden jakson lehdestä kova hinta. Siskoni joutui vasta maksamaan kahdesta Kodin kuvalehdestä sen verran, että hän jo oli miettinyt koko jakson maksamista.

Soitin tänään Fit-lehden asiakaspalveluun ja sähläsin ensin automaatin kanssa. Olin siis jo valmiiksi melko äreä, kun soitin asiakaspalveluun. Yllätyin siis iloisesti, kun asiakaspalvelija sanoi, että viimeisin saamani lehti kuului vielä vanhaan tilausjaksoon eikä uuden jakson lehtiä ole vielä tullut. Tilauksen lopetus onnistui, ja sain repiä tulleen laskun. Kerroin totta kai, miten tämä ilahdutti, ja hän sanoi, että näin meillä Allerilla aina toimitaan. Uusi lasku lähetetään ennen kuin uusi jakso on alkanut, jolloin peruutus onnistuu helposti.

Tiedän, että lehtimarkkinoilla on kova kilpailu ja varmaan joka lehden myynti on tarkassa syynissä, mutta on mukava huomata, että Aller ajattelee asiakastakin tilauksia kaupatessaan. Tämän kokemuksen jälkeen on helppo tilata joskus vaikka jokin muu Allerin lehti, ei tosin 7 päivää -lehteä.

1 kommentti:

Tarmo Thorström kirjoitti...

Huonot asiakaspalvelutilanteet leviävät helposti suusta suuhun. Onneksi myös hyvät :) Jo se, että kirjoitit hyvästä Allerin asiakaspalvelukokemuksesta, toi firmalle imagoplussaa blogisi kautta. Jos tuo kerran on firman tapa, niin tuskin olet ainoa, joka on jäänyt asiasta hyvälle mielelle. Ja hyvää mieltä on mukava kertoa eteenpäin - niin blogissa kuin kasvokkain tuttujen kanssa. Ennen pitkää hyvä asiakaspalvelu todellakin maksaa itsensä takaisin, tavalla tai toisella.